Søk på kulturfondet

Søknadsfrist 1. november

Her kan du lese og søke på kulturmidler, søknadsfristen er 01.november 2024

Informasjon om kulturfondet

Tilskudd fra Lødingen kommunes kulturfond skal bidra til et mangfold innenfor organisasjons­livet, inspirere til kulturbasert kreativitet og samhandling mellom fri­villige organisasjoner og kommunen. Det er gjennom samarbeid, entusiasme og ikke minst dugnadsarbeid man skaper trivsel. Aktiviteter og tilbud skal rettes mot hele be­folkningen, barn og unge og grupper med spesielle behov for tilrettelegging skal prioriteres.

Kulturfondet retter seg mot prosjekter for barn/unge, og lag og foreninger som er registrert og har organisasjonsnummer eller som planlegger å registrere seg, vil bli prioritert. Primært tildeles tilskudd til prosjekter, tiltak og aktiviteter av engangskarakter og ikke som fast driftstilskudd.

For 2024 er fondet er på kr. 100.000.

Søknadsfristen 01. november 2024

Vedtekter og søknadsskjema